Syue Kena BUAT dan ADA Progress!

syuesalim | February 11, 2018 | 0Komen |
Terlibat dalam bisnes online ni, Syue belajar satu benda. "Duduklah kat situ sampai bila-bila kalau hang takmau bergerak" Mudah kan? Takkan berlaku sesuatu yang miracle melainkan ada progress. Progress ni penting dalam bisnes, penting untuk meMAJUkan bisnes. Dan kita kena buat daily action to make our bisnes in progress. 


Kunci utamanya adalah DIRI KITA SENDIRI. Matlamat kena jelas; apa yang kita nak capai sebenarnya. Dan dari matlamat tu, kenalpasti apa action yang perlu kita buat SETIAP HARI supaya matlanat kita tu tercapai.

Dia macam 'to-do-list'. Rancang sebelum tidur apa kita nak buat keesokan harinya untuk bisnes kita. Mungkin kita nak jumpa customer baru, nak update blog, nak follow up customer. Buat setiap hari, create sesuatu yg baru sehingga ia menjadi rutin.

Bila kita dah decide nak buat daily progress dalam bisnes kita, kita mesti ada action, terus gerak ke depan tanpa mengira halangan yang mungkin timbul (halangan mmg akan sentiasa timbul). Ini memerlukan kekuatan mental kita sendiri untuk mencapai tahap kejayaan yang lebih tinggi. TERUS buat, bukan duduk dan berfikir saja.

Tau dak, bila kita bertindak cepat, ia boleh menghilangkan stress dan anxiety dan boleh naikkan tahap keyakinan kita. Kalau ada sesuatu yabg kurang, kita boleh ambik tindakan dan buat pelarasan. At least kita ada progress!

Sebenarnya kita boleh buat lebih banyak dari apa yang kita fikir bila kita FOKUS dan ELAK gangguan yang tak perlu. Sentiasa berdampingan dengan mereka yang positif, yang sentiasa ada progress. Fast action, fast result.

Bukan sekadar pesan kat orang; pesan utk DIRI SENDIRI jugak 😂 Moga cikSyue terus naik dalam bisnes Shaklee ni



No comments:

Post a Comment

SyueSalim © . Designed by MaisarahSidi.com