Apa Yang Dicari Bila BerShaklee?

syuesalim | February 10, 2018 | 0Komen |
Bila kita libatkan diri dalam sesuatu bidang tu kan, apa sebenarnya yang kita cari? Duit bergunung? Glamer? Kemasyhuran? Jadi, macam Syue ni, apa sebenarnya yang Syue cari bila buat Shaklee ni?

KEPUASAN. Bila tengok anak-anak carikan set sakit lutut untuk ibu bapa mereka, ada isteri yang carikan Vivix untuk suaminya, ada suami yang carikan set berpantang untuk isterinya, ada ibu bapa yang carikan set eczema untuk anak-anak, gembira rasa. Bukan sekadar gembira dapat sales, tapi gembira yang tak boleh digambarkan. Dan bila kita folo-up balik, masing-masing bagitau kesan positif yang mereka dapat hasil dari cadangan kita, hasil dari konsultansi kita, agak-agak apa Syue rasa? Lompat bulan bintang?

Tak rasa bersalahkah kita jual produk yang kita boleh untung gila, naik pangkat bertingkek-tingket, tapi produk tu langsung tak berkesan pada pelanggan kita? Kami di Shaklee bukan begitu. Terlibat dengan Shaklee ni kan, bukan nak kaya semata-mata. Puas kalau dapat lihat orang lain sihat dengan produk kita. Puas kalau dapat ajak orang lain sama-sama sihat. Puas dapat bagi kesedaran pada orang lain pentingnya suplimen yang berkualiti.

Ada perkara begini lah yang buat Syue lebih bersemangat nak buat Shaklee. Seronok dapat sama-sama ajak orang lain sihat sama. Bukan sekadar kejar kebahagian dunia, pahala untuk akhirat juga mesti grab. InsyaAllah Syue akan terus berusaha untuk kembangkan bisnes ni dan berusaha untuk terus membantu mereka ini.

No comments:

Post a Comment

SyueSalim © . Designed by MaisarahSidi.com