Siapa Pemberi Inspirasi Pada Kejayaan Kita?

syuesalim | February 11, 2018 | 0Komen |

Pernah tak dalam hidup korang, korang bertemu dengan orang yang memberi inspirasi yang sebenar? Tak kisahlah sama ada mereka adalah ibu bapa anda, seorang guru atau pemimpin, Syue percaya bahawa orang itu pasti memberi kesan besar kat korang dan mungkin juga mengubah hidup anda selama-lamanya kan.

Syue suka berada di kalangan orang yang memberi inspirasi. Mereka ni ada satu aura, seolah-olah memancarkan sesuatu yang membangkitkan bahagian terbaik diri Syue. Mereka mencabar pemikiran dan memberi inspirasi kepada Syue untuk menjadi yang terbaik.

Setiap dari kita dilahirkan untuk terus belajar dan terus berkembang. Ni bukan kembang badan naaa. Berkembang kat sini bermaksud ambik tanggungjawab baru, tugas baru dan cabaran baru. Manusia ni perlu ada cabaran sepanjang masa. Jika tidak, perkembangan kita akan menjadi perlahan atau berhenti sepenuhnya.

Life is a journey. Bergantung kepada kita ke mana perjalanan ini nak bawak kita. Adakah kita ambik jalan mudah? Atau adakah kita perlu menghadapi cabaran? Cabaran yang boleh bawa kita jauh daripada apa yang kita fikir. Pilihan antara berpuas hati dengan kehidupan biasa-biasa, atau pilihan untuk jadi orang yang sangat cemerlang.

Tonjolkan diri kita. Kelilingi diri kita dengan orang yang memberi inspirasi supaya kita boleh terinspirasi dan kembali menjadi inspirasi kepada orang lain.






No comments:

Post a Comment

SyueSalim © . Designed by MaisarahSidi.com