Allah Doktorku, Wahyu Ubat Penyakitku

syuesalim | April 25, 2017 | 0Komen |

Kalau baca buku, sy jarang repeat. Habis tu, habis lah. Tapi buku ni, tak pernah2 habis pun baca. Sebab best baca. Boleh buat sebagai rujukan juga, di saat badan memerlukan perhatian.

Zaman sekarang ni macam2 penyakit muncul. Yang tak pernah dengar pun ada, yg dulu2 pernah ada kemudian hilang, muncul kembali. Mungkin kita tak sedar yg semua2 ni berlaku disebabkan oleh
kegagalan manusia tadbir dunia macamana yg Allah suruh dan membelakangkan Al-Quran. 

Penyakit ni bukan sekadar yg kita nampak saja. Penyakit ni adalah sesuatu yg mendatangkan masalah pada jasmani dan rohani. Secara umumnya, penyakit jasmani ni lebih berkaitan dengan pemakanan. Penyakit rohani pula berkaitan dengan kekurangan pengisian jiwa dengan ilmu. Setiap penyakit ada ubatnya. Kena yakin, Allah jua yang menyembuhkan dan kaedah perubatan & ubat hanyalah perantara nya saja.


Buku ni bagus tau sebab ia mengajak kita faham dalam mengkaji penyembuhan melalui al-Quran. Ada penjelasan berkenaan nikmat sihat yang seringkali dilupakan, keimanan dan kebersihan. Juga ada pandangan ulama tentang pengubatan, kaedah perubatan yang dianjurkan Rasulullah SAW, perubatan berasaskan al-Quran dah hadis, doa & petua, serta makanan-makanan petunjuk dari wahyu.
Paling utama keseluruhan buku ini banyak memberi motivasi dan pengahayatan terhadap perawatan hati & penyembuhan rohani supaya kita mudah mendapat pertolongan dan kemuliaan di sisi Allah.
Carilah satu buku ni. Best tau. Moga bermanfaat.

No comments:

Post a Comment

SyueSalim © . Designed by MaisarahSidi.com