Siapa Role Model Anda?

syuesalim | February 10, 2018 | 0Komen |
Syue nak bercerita berkenaan role model kali ini. Apa role model ni? Role model adalah seseorang yang mana tingkah laku atau kejayaannya boleh dijadikan contoh oleh orang lain.

Role model yang macamana yang kita biasa ikut? Mesti lah role model yang bawa pengaruh positif kan. Role model yang baik biasanya seseorang yang sentiasa positif, tenang, dan keyakinan yang tinggi ada dalam diri mereka sendiri. Mereka gembira dengan pencapaian mereka, dalam masa yang sama tetap terus berusaha untuk memajukan diri mereka untuk pencapaian yang lebih hebat.

Kebanyakan dari kita mempunyai role model dalam hidup. Boleh jadi ibu bapa, rakan, guru, pakar dalam bidang-bidang tertentu; sukan, sains, motivasi, penulisan. Susah nak tentukan siapa sepatutnya jadi role model ni sebab definisi role model bagi setiap orang pasti berbeza.


Role model Syue? Ni kakak ni 👆 Dia ni upline Syue, dikenali sebagai KakKep. Mula kenal Shaklee di Qatar melalui dia lah. Kena pulak 'sekampung seutara', memang mudah lah. Mudah nak berdiskas, nak refer apa-apa ka, nak idea apa-apa ka, atau mengadu hal kat dia. Ber'aku-hang' ja. Sempoi baq hang. Bab pengaruh orang cukup pandai dia ni, lagi-lagi kalau pengaruh bab travel. Hahaha.

Dia ni punya semangat kan, lain machiam. Konpiden dia tinggi. Perkara paling penting dia ajaq Syue adalah 'redah saja'. Toksah dok malu. Buat dan buat. Orang dia cukup positip, jarang la nak bagi kata-kata yang nak menjatuhkan Syue. Takat melawak kasaq tu besalaaa. Orang utara kan. Kalau orang luaq dengaq kot sentap. Hahaha.

Moga satu hari boleh berjaya macam dia atau lebih lagi. Aih, dalam Shaklee boleh nak pintas upline. Takdak masalah. Janji rajin lebih, hang dapat. Dia pun suruh Syue pintas dia. Cabaran tu. Memang jauh nak kejar. Moga hang cepat naik Master dan aku tetap folo hang.

Apa yang penting, dalam mana-mana bisnes pun, siapa pun role model kita, apa yang penting adalah kita sendiri. Kita buat, kita dapat. Asalkan kita duduk di landasan yg betul, insyaAllah kejayaan milik kita.

No comments:

Post a Comment

SyueSalim © . Designed by MaisarahSidi.com