Inspirasi Syue Untuk Terus Berjaya Dalam Shaklee

syuesalim | February 11, 2018 | 0Komen |
Banyak inspirasi sebenarnya yang boleh dijadikan semangat untuk terus naik dalam bisnes Shaklee. Tapi dua perkara ni yang betul-betul buat Syue lebih semangat nak naik.

Pertamanya, bila kita dapat bantu orang lain perbaiki mutu kesihatan.

Ada anak yang minta cadangan macamana nak kurangkan sakit lutut ayahnya. Asal nak bergerak jauh sikit, mula lah mengadu sakit lutut. Surau yang dekat gitu pun dia susah nak gerak. Kita cadangkan set yang mana masih dalam bajet dia. Kita folo up, mintak dia jangan tinggal peringatkan ayahnya, tanya perkembangan. Gembira bukan kepalang bila lepas 2 bulan ayah dia dah senang ke surau! Jauh dari surau pun dah boleh. Alhamdulillah.



Ada pasangan suami isteri yang dah lama berkahwin yang cuba bertahun-tahun untuk dapat anak (TTC) minta pendapat apa vitamin yang perlu diambil. Mereka faham yang vitamin bukanlah jaminan yang mereka akan dapat anak, tapi nak baiki mutu kesihatan. Mungkin faktor dalaman badan yang kurang nutrisi antara penyebabnya. Syukur mereka ada kesedaran untuk bervitamin. Kita cadangkan set kesuburan, bagi guide dan selebihnya atas mereka sendiri. Asbab disiplin, konsisten ambil suplimen ni, beberapa bulan lepas tu (memang ambil masa yang agak lama), Alhamdulillah Allah hadirkan rezeki anak pertama untuk mereka.

Keduanya, bila kita dapat bantu mereka menambah pendapatan.
.
Bukan semua student kat kolej/universiti tu di kalangan orang senang. Ada yang bergolok gadai untuk sambung belajar. Ada student yang nak cari side-income untuk tanggung kos belajar. Jadi kita bantu mereka jana income secara online saja. Dia buat, dia dapat. Dia pulun lebih, semestinya lebih juga dia dapat. Kita bantu sebaik mungkin sampailah mereka tak mintak dah duit belanja dari mak ayah di kampung. Dengan bonus Shaklee saja dah boleh tampung belanja sendiri.
.
Seorang suami yang tiba-tiba putus sumber pendapatan akibat diberhentikan kerja. Ada rumah ada kereta yang perlu dibayar, ada anak-anak yang masih bersekolah, yang perlu ditanggung. Dalam masa suami cari kerja lain, suatu kemujuran si isteri datang bertanya, bolehkah Shaklee bantu dia untuk tolong suami dia. Boleh sangat! Kita bantu dia, bermula tanpa perlu modal besar, dari zero knowledge, dia pulun sehabis daya sampai sekarang maintain income 4 angka. Dan yang lagi best, si suami sendiri dia tarik buat Shaklee sama-sama.

Dengan kisah inspirasi di atas, korang rasa Syue akan berhenti sekerat jalan ka? Satu kepuasan dapat senangkan orang lain dari segi kesihatan dan juga kewangan tau. Bukan setakat 4 kisah ni saja, malah 1001 kisah mereka yang sihat dan senang dengan Shaklee ni yang buat Syue makin bersemangat nak up kan empayar bisnes Syue.
Nak kaya kesihatan & kewangan? Jom join team Syue!

No comments:

Post a Comment

SyueSalim © . Designed by MaisarahSidi.com