Perkara Positif yang Syue Dapat Dari Shaklee

syuesalim | February 11, 2018 | 0Komen |
Februari. Moga permulaan bulan baru permulaan yang baik untuk Syue. Januari ditutup dgn penuh pengalaman & pengajaran. Alhamdulillah slow2 boleh adapt. Ada lagi benda nak kena blajar.

Sebenarnya kan, sejak join Shaklee banyak perkara positif yang Syue dapat dari group besar kami.

Percaya dengan rezeki yang dah ditentukan. Dari awal lagi dah kena set dalam kepala; bersangka Baik pada Allah yang menentukan rezeki kita. Bila try approach, customer reject; it's okay...you say NO, I say NEXT. Sentiasa percaya Allah akan bagi yang lebih baik. 

Mantapkan amalan rohani. Kalau tak cukup masa, amal solat awal waktu. Kalau sales slow, banyakkan zikir, solat dhuha dan rajin bangun tahajud. Memang Syue banyak buat amalan begini bila join group ni. Kalau tak, memang takdak kesedaran. Serius, group kami memang berbeza. 

Kami ditekankan dengan skill promoting bisnes melalui online platform. Blog, FB dan IG. Semua kami redah. Kami tak diajar main taktik 'kotor' yang boleh rosakkan pasaran; jual harga murah gila-gila, cantas orang lain. A big NO NO NO! Tak perlu semua tu. Barang baik, orang akan cari.

Sunggoh Syue tak salah pilih group. Syukur sangat. Shaklee tidak mengubah Syue menjadi seseorang yang lain, tapi Syue berubah jadi seseorang yang lebih positif, lebih cekal, lebih bertanggungjawab terhadap apa yang Syue buat.

Kalau ada yang berminat nak join bisnes Shaklee dengan group kami, meh PM Syue laju-laju. Sebab?

We're different!!


No comments:

Post a Comment

SyueSalim © . Designed by MaisarahSidi.com