ESP Berbeza dari Soya Biasa

syuesalim | March 30, 2017 | 0Komen |
Taufufa - Sumber:Google
Siapa suka minum soya? Syue suka. Paling best bulan puasa kaannn. Antara air soya dengan taufufa, Syue lebih suka taufufa. Best nya laaa kalau dapat yang air gula putih tu 😁. Tengokla gambar kat atas ni, Terlioq tengok. Tapi tak boleh selalu sangat yang manis-manis ni tau; kang penyakit lain pulak singgah. Minat-minat Syue kat soya ni pun, bukanlah peminat tegar sangat. Mai teringin baru ambik. Kalau takdak, takpa. Masih boleh hidup 😁. Tapi dengan soya ESP, memang kalah. Taklah kata boleh mati kalau tak ambil ESP ni..hehehe, tapi memang hari-hari kena minum.

Ada beberapa artikel mengupas perihal soya dan ada juga menyebut pengamalan soya boleh sebabkan penyakit tertentu. Mungkin boleh buat penggemar tegar soya berpatah arang. Dan ada juga yang buat modal untuk burukkan ESP. Syue ni minum juga soya biasa tu tapi tidak lah sampai nak pangkah terus soya tu. Tapi kenapa mereka yang tak pernah minum ESP nak burukkan ESP pulak ya? Sedikit kepelikan di situ.

Ni nak bagitau; ESP dengan soya biasa sangat sangat sangat berbeza. Mungkin bila dah habis penerangan Syue ni boleh ubah tanggapan korang terhadap soya ESP. 


☘ ESP dibuat daripada kacang soya yang betul-betul semulajadi, iaitu kacang soya yang tak diubahsuai genetiknya (non-GMO), sejak dari penghasilan biji benih sampailah dituai dan diproses menjadi ESP.
🌼 Produk soya komersial lain, termasuk kacang soya yang dibeli di pasar, adalah kacang soya yang telah diubahsuai genetiknya supaya cepat membesar (macam ayam daging tu).

☘ Kacang soya non-GMO rendah lemak dan bebas kolesterol. Terbukti secara klinikal dapat mengekalkan tenaga berjam-jam lamanya.
🌼 Kacang soya biasa yang diubahsuai genetiknya pula mengandungi bahan-bahan aktif yang tidak dapat menghasilkan tenaga yang mencukupi untuk tubuh badan manusia.

☘ ESP membantu mengekalkan kepejalan otot, pemulihan tisu badan dan fungsi enzim serta hormon yang sempurna. ESP juga membantu mengekalkan paras gula yang normal dalam darah.
🌼 Soya biasa tak membantu kepejalan otot, pemulihan tisu badan dan fungsi enzim serta hormon, walaupun diminum dalam kuantiti yang banyak kerana perubahan pada genetik soya itu sendiri. Kandungan gula dalam soya itu  sendiri pun sudah berlebihan daripada apa yang diperlukan oleh tubuh badan, jadi bagaimana ia nak kawal paras gula pula kan.

☘ Kandungan lemak dalam ESP sangat minimum iaitu 1 gram dan tidak mempunyai laktosa bagi memastikan kadar penghadaman yang tinggi dan diserap terus ke dalam darah.
🌼 Soya biasa pula mengandungi paras laktosa yang sangat tinggi dengan gula berlebihan yang terkandung dalam setiap pek soya tersebut.

☘ ESP tiada perasa, pemanis, pewarna tiruan dan pengawet, selain mengandungi vitamin B, mineral dan karbohidrat untuk tenaga.
🌼 Soya biasa sedia maklum, mengandungi perasa tiruan, pemanis berlebihan, pewarna dan pengawet yang menampakkan kecantikan susu soya, malah tiada sebarang khasiat selain sebagai penghilang dahaga sementara ketika diminum sejuk saat berbuka puasa.

Bagi Syue sendiri yang mengamalkan ESP, perubahan ketara adalah gastrik dah tak menyerang. Ramai penghidap gastrik pulih dari serangan ini bila mengamalkan ESP. Kalau dulu, jangan lah cari pasal makan lambat, atau tak makan, atau tak makan nasik (perut melayu kan), konpem jadi. Lembik badan apa pun tak boleh buat. Dok melayan perut ja. Sekarang ni, Alhamdulillah... Kalau terlewat makan pun masih ok, sahur pun dah boleh tak makan nasi (dulu wajib), tak makan yg berat-berat pun dah tak ada masalah. Thanx to ESP.

'Saya tak tahan la bau dia, telan pun tak sedap'. Eh memang. Kakak-kakak, adik-adik...benda berkhasiat memang tak sedap. Hahaha. Variety kan lah RESEPI ESP kalau tak boleh telan dia semata-mata  kan. Tiada alasan untuk kekal sihat.

Ini testimoni salah seorang penghidap gastrik

 Jika nak buat pembelian sendiri ESP ni, boleh klik di sini.

esp

ATAU

Andai ada sebarang pertanyaan lanjut berkenaan produk ini atau ingin
membuat pembelian rangkaian produk Shaklee yang lain,
boleh hubungi Syue di sini:

No comments:

Post a Comment

SyueSalim © . Designed by MaisarahSidi.com