Kenapa MESTI AMAL Rutin Penjagaan Muka?

syuesalim | May 05, 2018 | 0Komen |
Adakah anda seorang yang ambil berat berkaitan penjagaan muka? Atau sejenis yang tak ambil kisah; terus masuk tidur tanpa cuci muka tanpa pakai krim bagai? Kita mungkin tak kisah bab rutin ni tapi sebenarnya KITA PATUT AMBIL KISAH!

Kulit adalah organ terbesar badan kita. Ia bekerja keras sepanjang hari untuk protect kita dari elemen-elemen luar ni; asap, kotoran, habuk. Makanya, rutin penjagaan muka ni memang sangat penting supaya dapat bantu kulit kita berfungsi sempurna dengan lebih lama.

Kalau masih rasa rutin penjagaan muka ni tak penting, meh Syue bagitau 6 sebab KENAPA kita perlu ambil berat pasai rutin ni.

1. Kulit kita bertukar setiap hari
Maksudnya, kalau macam haiwan, bersalin kulit lah. Kalau bertukar setiap hari, maknanya, kulit kita yang sihat harini, akan 'bersalin' esoknya. Cuba kalau kita tak buat rutin cuci muka, simpan lah kulit mati tu smpai bila-bila kan. Tu yang sebabkan kulit kita jadi kusam.

2. Setiap orang berbeza jenis kulit
Kita mungkin ada kawan yang bukan jenis amal rutin ni pun, tapi kulit muka dia tetap cantik gila. Ada kan yang macamni? Itu bonus untuk dia lah. Kulit kita jenis lain, tak mungkin sama macam kulit dia, jadi tak boleh la ikut cara dia. Mungkin kulit kita jenis yang perlu perhatian lebih, jadi kena lah rajin lebih.

3. Memiliki kulit yang cantik merupakan proses jangka panjang
Percaya atau tidak, untuk dapatkan kulit yang cantik perlukan pelaburan jangka panjang. Kalau kita masih nak kulit yang cantik 20 tahun akan datang, kena lah mula dari sekarang.

4. Mencegah lebih baik dari mengubati
Biasa sangat kan kita dengar quote ni. Terpakai jugak tau pada kulit. Mencegah dari berlakunya masalah kulit sekarang lebih baik dari nak rawat bila dah teruk nanti. Biar kita ambil masa buat rutin dari nanti terpaksa ambil masa jumpa pakar kulit.

5. Rutin penjagaan muka menjimatkan wang
Mungkin awal-awal kita rasa mahal nak melabur. Sanggup tau tak cuci muka nak jimat. Kalau dah tetiba nanti naik jerawat @ lain-lain masalah muka, lagi banyak nak kena melabur; nak jumpa doktor pakar, nak rawat masalah lagi. Kena pulak mesti pergi beberapa sesi. Bukan main ratus-ratus dah tu. Silap-silap mau cecah ribu-ribu.

6. Kita akan lebih rasa yakin bila kulit kita cantik
Apa perkara pertama yang dilihat bila kita berjumpa dengan orang lain? Muka! Sebab tu pentingnya rutin ni supaya kita tampil yakin dengan kulit muka yang sihat.

Skincare ni tak susah pun. Dia mesti boleh jaga kulit kita siang dan malam. Penjagaan kulit SIANG mestilah fokus kepada mencegah dan melindungi manakala MALAM boleh fokus pada membersih dan membaiki. Siang biasanya kita kena pakai sunscreen dan malam, disebabkan kulit kita terdedah kpd macam-macam radikal dan pencemaran, kena belek lebih lah. Pakai serum, pakai night cream.

Kalau ikut pengalaman Syue lah kan, apa jenis skincare yang Syue tak pernah pakai. Banyak jenis dah; yang local, yang international, yang bagi putih, yang bagi licin dan macam-macam lah. Dan tiada satu pun yang betul-betul memuaskan hati Syue. Ada pakai 3-4 bulan elok, bila berhenti naik bukan-bukan. Ada yang pakai lama tapi langsung takdak perubahan.


Di kala Syue rasa hopeless sangat dengan kulit muka Syue ni, Youth datang jadi penyelamat. Dalam masa sekarang, Syue rasa tiada skincare yang betul-betul dapat dibandingkan dengan dia. Dari segi bahan, dari segi kajian, boleh dikatakan terbaik lah yang pernah ada.

'Dah jual Shaklee mesti la dia kata yang Shaklee punya best'. Eh, mestilah! Kawan Syue, bukan SID pun, beli set ni, dia sendiri rasa tak keruan kalau sehari tak cuci muka guna Youth tau! Bukan suka-suka nak claim tau. Bayangkan, ia melalui 8 tahun penyelidikan, dibuat dari bahan semulajadi, bebas 1500 bahan kimia yang biasa digunakan dalam skincare yang lain, dijamin oleh pakar kulit, 100% dibuktikan berkesan oleh kajian klinikal, sesuai digunakan oleh semua jenis kulit lelaki mahupun perempuan, harga yang berpatutan dengan kualiti, produk tahan lama, selamat kat kulit dan alam. Macam ni tak best lagi?

Dah yakin nak mulakan rutin penjagaan muka? Mula lah dari sekarang supaya kulit kita kekal sihat, kekal gojes sepanjang masa. Ada yang nak cuba regim penjagaan muka Youth?


Klik Sahaja Ikon Ini 😉




No comments:

Post a Comment

SyueSalim © . Designed by MaisarahSidi.com