Kenapa Pil Kalsium Shaklee Jadi Pilihan Semasa Mengandung?

syuesalim | February 22, 2017 | 0Komen |
Perkongsian kisah salah seorang pelanggan saya; agak panjang tapi menarik dibaca.

Saya nak cerita kisah kakak saya masa mengandung. Kakak saya masa mengandungkan anak ke-3 nya, selalu sangat cramp kaki malam-malam. Tak lah setiap malam, tapi kerap jugaklah. Mula jadi masa kandungan usia 6 bulan. Suaminya kerja jauh, jadi dia tinggal di rumah mak ayah, dengan saya sekali lah. Kebiasannya saya jadi mangsa tukang urut cramp dia 😒 Dah saya tidur dengan dia dan anak-anak dia, nasib lah kan.
 
Dia tahu saya jual shaklee, tapi dia tak pernah peduli pun dengan kerja saya ni. Lagipun saya buat part-time saja, mungkin dia tak perasan kot. Saya pun takde la nak paksa 'Akak, ko mesti beli shaklee weh'...heheh, bukan style saya lah. Dia memang ambil vitamin yg dibekalkan klinik kesihatan (KK) ja. Sampai la satu hari, agaknya tak tahan sangat kot, 'Ey, shaklee ada jual tak vitamin nak bagi hilang cramp2 ni...tak larat dah aku malam tak lena tidur'...dalam hati, haaa tahu pun; aku pun sama jadi mangsa tak boleh tidur tau. 'Ada. Ko nak try ke?' 'Bolehla bagi aku try satu dulu'. Saya pun bagi lah dia cuba ostematrix.

Masuk bulan ke-7 dia mengandung, mcm dah kurang 'gangguan' malam2 😁 Seterusnya, makin kurang makin kurang sampai dekat-dekat nak beranak jugak lah saya perasan dia dah tak jadi cramp tu. Dia pun asyik mintak suruh topup oste je...Amboi, mentang-mentang adik dia SID 😂. Saya pernah tanya dia, 'Ko tau tak sebab apa ko selalu cramp, kak? Ko kurang kalsium tu haa'. 'Eh aku pagi malam minum susu kan.' 'Maknanya tak cukup ler tuh. Baby ko konpem dah amek kalsium ko, ko kena topup kalsium yg lompong tu dan ko kena tambah kalsium utk ko sdrik.' 'Yelah..yelah..apa2 lah dik'. Malas dengar saya bebel lah tu 😂

Ada satu lagi perubahan yang dia bagitau saya, dia mudah sangat membuang. 'Sejak aku amek oste ni kan, macam best jer nak pergi toilet. Dulu seksa giler weh...tak caya ko tanya mak'...Betul, mak cakap akak sampai menangis kalau duduk dalam toilet. Siap fobia nak ke toilet. Kena pulak dekat2 hujung pregnancy, akak cakap dia mesti kena makan pil cekelat. Pil besi. 2 kali mengandung sebelum ni memang kena ambil sebab bacaan HB dia rendah. Org yang biasa ambil vitamin KK tau lah pil tu. Akak saya mmg continue ambil vitamin KK cuma dia ada tambahan ostematrix jer. 

'Akak nanti nak pantang dengan vitamin shaklee boleh tak? Tak makan jamu takpe kot kan. Sebelum ni 2 kali dah beli tak penah habis pun..membazir betul..dah le mahal'. 'Ko tanya mak. Kang dia marah ko plak kang tak makan jamu. Kang mak marah aku jugak sebab kata aku pengaruh ko'. 'Alah, mak ok jer. Asal berpantang betul-betul, makan dia masak, ok jer. Mana pengaruh pun, aku yg nak kan' Haaa, tengok...Sampai macamtu lah effect ostematrix SAHAJA. Dari satu vitamin terus nak satu set. 'Boleh kak, anything for you 😍'.

Dah tahu kan kenapa perlu ambil produk ini semasa mengandung? Kesihatan anda memang menjadi keutamaan Shaklee. Kebaikan kita kongsi sama-sama. Benda bagus tak perlu dipaksa...sendiri org akan cari 😉

'Let the product speak for itself'
Ada yg nk try product mcm 👆 ni guna?

Ostematrix

ATAU

Andai ada sebarang pertanyaan berkenaan set ini atau ingin
membuat pembelian rangkaian produk Shaklee yang lain,
boleh hubungi Syue di sini:

No comments:

Post a Comment

SyueSalim © . Designed by MaisarahSidi.com