Basuh Buah dan Sayur: Cara yang Dijamin Selamat dan Berkesan

syuesalim | February 21, 2017 | 0Komen |
Pestisid adalah cara mudah nak kawal perosak yang merosak tanaman; sama ada makhluk perosak spt ulat dan serangga @ tanaman perosak spt lalang. Memang diketahui yang pestisid boleh menyebabkan masalah pada kesihatan dan pencemaran alam sekitar.

Tahu tak, pestisid mungkin WUJUD pada sayur dan buah yang kita beli 😲😲😲 Walaupun kewujudan pestisid ini tidak dikatakan boleh beri risiko serta merta terhadap kesihatan, sekurang-kurangnya kita perlu ambil langkah berjaga-jaga DARI SEKARANG untuk meminimakan masalah kesihatan di masa hadapan.

Jadi, bagaimanakah cara kita nak pastikan segala bahan kimia dalam sayur disingkirkan dan kita tidak terdedah kepada bahaya pestisid? Apa perlu kita buat?

🤗 BASUH DAN BASUH
Basuh dengan air garam dikatakan dapat menghilangkan banyak pestisid yang ada pada permukaan sayur dan buah.

🤗 RENDAMAN AIR CUKA
Campurkan 10% cuka dengan 90% air dan kemudian rendam lah sayur dan buah tu

🤗 KOPEK KULIT
Ini salah satu cara yg paling efisyen untuk singkirkan pestisid pada permukaan. Tapi tak semua sayur dan buah boleh dikopek kulit, kan.

Kalau Syue lah kan, untuk buah, memang Syue lebih suka kopek kulit. Buah yang sememangnya boleh dimakan dengan kulit pun Syue kopek; macam epal, pear, buah lai, even anggur pun 😁 Makanya buah-buah ini memang jarang sangat beli, dan kalau ada di rumah, jarang luak sebab kena kopek...hahaha..Tapi bila ada masa anak-anak mintak nak makan anggur, empat orang skali pulak tu, agak-agaknya lah kan, berapa malam kena kopek kulit? Dah takdak keja lain lah mama depa selain kerja kopek kulit anggur..huhu..

Mujur sangat ada BASIC H baq hang...senang gheja mama depa. Buang wax ka, pestisid ka, semua boleh. Basuh sayur buah dah jadi senang yakmat dah. Boh ja brapa titik, kemudian rendam sat, bilas, siap...boleh makan dah. Tak bahaya ka?? Dak aiihhhh...ekstrak jagung ngn nyioq ja pun. PENCUCI ORGANIK PALING SELAMAT tau. Boleh tgk video Syue ni, lihat megik tak megik Basic H ni. Jatuh cinta sangat lah 😍



*basic H yg Syue guna ni dah setahun lebih usianya...punyala jimat... 😂

Jadi, dah basuh sayur & buah dengan basicH harini?😉

Eh, macam best lah Basic H ni. Nak try ka? Boleh beli kat sini.

BasicH

ATAU

Andai ada sebarang pertanyaan berkenaan set ini atau ingin
membuat pembelian rangkaian produk Shaklee yang lain,
boleh hubungi Syue di sini:

No comments:

Post a Comment

SyueSalim © . Designed by MaisarahSidi.com