Manfaat Bawang Putih Kebanggaan Shaklee

syuesalim | June 10, 2015 | 0Komen |
Bawang putih mudah sangat didapati di rumah. Ianya adalah salah satu bahan penyedap makanan. Namun ramai yang tidak tahu bawang putih adalah salah satu sumber antibiotik yang sangat berkesan bagi membunuh bakteria. Dan banyak kajian yang dibuat menunjukkan bawang putih berkesan untuk memastikan kesihatan secara kesuluruhan.

Kajian menunjukkan yang bawang putih berupaya meningkatkan kesihatan kardiovaskular dan membantu mengekalkan tekanan darah normal serta tahap kolestrol apabila diambil sebagai sebahagian daripada diet harian yang sihat. Kajian makmal menunjukkan Allicin, sebatian yang terdapat dalam bawang putih mempunyai pelbagai manfaat termasuk dalam memberi sokongan untuk mengekalkan tahap kesihatan mikro organisma lain dalam membantu:
- mengekalkan tekanan darah normal dan tahap kolestrol normal
- menggalakkan kesihatan kardiovaskular
- memelihara tahap kesihatan mikro-organisma penting

Tak ramai yang suka telan bawang putih secara mentah. Sedangkan bawang putih dalam masakan yang agak layu pun tak boleh terima apatah lagi yang mentah. Kiranya tergigit bawang putih saja boleh potong selera makan. Saya dulu memang tak boleh gigit bawang putih ni. Tapi sekarang suka pula. Kalau masak, ada orang suka hancurkan terus biar tak nampak rupa bawang putih tu. Tertelan pun tak rasa. Tapi saya lebih suka pecahkan sedikit sahaja. masih dalam bentuk asal. Jadi kalu terjumpa saya ambil yang tu dulu. Sedap tau. hehe.
Bagi yang tidak gemar dengan bau atau rasa bawang putih itu sendiri tetapi masih mahu menikmati kebaikan bawang putih, Shaklee memperkenalkan Garlic Complex. Formulasi Shaklee yang unik bagi mengekalkan komponen semulajadi bawang putih segar, termasuk sebatian pembentuk Alisin. Menggabungkan faedah kesihatan bawang putih dengan faedah antioksidan spearmint dan rosemary. Setiap 2 biji tablet Garlic Complex membekalkan 1000mg ekstrak bawang putih tulen yang bersamaan dengan 2 ulas bawang putih segar.

MANFAAT GARLIC COMPLEX SHAKLEE
  • Mengandungi spearmint yang meningkatkan sistem penghadaman dan fungsi jantung
  • Antibiotik semulajadi yang boleh meningkatkan sistem imun badan yang boleh mengelakkan badan dari terkena penyakit berjangkit seperti selesema, batuk
  • Membantu masalah elergi dan meningkatkan sistem imun badan terhadap penyakit elergi seperti resdung, sinus, selesema dan athma
  • Boleh membantu dalam mengurangkan masalah kembung perut, ulser perut, gastrik
  • Menstabilkan tekanan darah
  • Melindungi sel-sel daripada musnah akibat kehadiran logam dalam badan, menghalang kerosakan hati yang boleh berpunca dari bahan kimia
  • Membantu menurunkan paras kolestrol, LDL, meningkatkan HDL, melindungi jantung dan menghalang terjadinya strok
  • Membantu merawat kanser,membantu mengurangkan peratusan bahan pencetus kanser (nitrosamine)
  • Menstabilkan glukosa dalam darah
  • Menggalakkan kesihatan kardiovaskular
  • Mampu melawan bakteria dan semua jangkitan pada kerongkong, telinga, cirit birit, luka-luka
Terlalu banyak kebaikan Garlic Complex sebenarnya, sehingga tak tersenarai.
Dapatkan segera produk in dah jadikan pengambilan bawang putih ini sebagai amalan pada setiap hari. Untuk pembelian sendiri,boleh klik di sini.

 Garlic Complex



Belum menjadi AHLI? 
Daftar segera sebagai ahli SHAKLEE 
untuk menikmati PENJIMATAN 15%-25% 
bagi pembelian mana-mana produk SHAKLEE




Sebarang pertanyaan atau ingin membuat pembelian rangkaian produk Shaklee,
hubungi Syue di sini.
 
Konsultasi dan panduan PERCUMA bagi yang mendaftar dengan Syue ya!



**Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

No comments:

Post a Comment

SyueSalim © . Designed by MaisarahSidi.com