Kenapa Kita Perlukan Vivix?

syuesalim | May 05, 2017 | 0Komen |
Syue tak ingat bila pertama kali Syue ambil Vivix dan untuk apa. Rasanya saja-saja kot. Masa pertama kali ambil dulu kan, masa tengah ambil dia, dah fikir...habih yang ni nanti nak berhenti lah. Mahai woii sebotoi! Cukup lah kali ni saja. Tapi yang ajaibnya, bila dah habis, sambung jugak botoi baru. Ambil lagi, fikir lagi. Dan begitulah berlaku seterusnya. Rasa menyesal tak ambil lagi banyak dari menyesal ambil 😁
 
Ya..dulu kurang pengetahuan fungsi Vivix. Cuma tahu secara asas ianya diperbuat daripada apa.Tapi bila Syue dah banyak buat bahan bacaan, sungguh korang akan rasa betapa pentingnya Vivix ni; memang takkan tinggal dah. Ada madrem apa dalam Vivix ni smpai tak boleh tinggai?




Sel merupakan asas pada pembentukan tubuh badan kita. Dari akar rambut, sampai ke ibu jari kaki, dan kita kena pastikan sel-sel kita sentiasa sihat. Oleh sebab itu, kita pun kena bagi makan yang baik-baik juga kat sel.
 
Bukankah sel-sel dapat makanan dari apa yang kita makan? Betul. Tapi adakah kita yakin makanan yang kita makan cukup berkhasiat, cukup selamat, cukup nutrisi? Sekarang macam-macam makanan muncul; makanan yang dipelbagaikan dari segi bahan, hiasan, termasuk yang viral lah, yang hipster lah, TERbesar, TERtinggi, TERlazat. Dah TERlajak dapat sakit, siapa yg susah? Diri sendiri jugak.

Vivix ni, seperti juga rangkaian prodyk Shaklee lain, bukanlah menGANTIkan nutrisi makanan tu. Ia sebenarnya menCUKUPkan nutrien dalam badan kita. Cuma apa yang lebih pada Vivix ni, ia bertindak hingga ke peringkat selular. Kalau anyg paling asas kita dah jaga, pasti organ-organ kita yang lain tu berfungsi dengan mudah. Eh, organ kan terdiri daripada sel-sel.

Zaman sekarang macam-macam penyakit timbul. Penyakit yang sinonim dengan orang tua pun, orang muda dah dapat; sakit jantung, darah tinggi, kencing manis, kanser. Sebab apa? Gaya hidup orang zaman sekarang, makanan, persekitaran, jauh berbeza dengan zaman dahulu. Sel badan kita diserang sepanjang masa. Sejujurnya, Syue takut. Sebab tu Syue ikhtiar ambil Vivix. Salah satu sebabnya bagi mengurangkan risiko diserang penyakit kronik begini lah. "Dah nak sakit, nak buat macam mana?" Bukan nak sangkal qada' dan qadar Tuhan tapi kita wajib berusaha kan. Allah sendiri menggalakkan kita berusaha menjaga badan kita dari perkara yg memudaratkan. Kan?

Yang belum cuba, memang recommended. Walau masih sihat, walau tiada sakit, itu sebaiknya. Mencegah lebih baik dari mengubati 😉. Bagi yang rasa ada sakit itu sakit ini, pun boleh cuba. Sekurang-kurangnya korang merendahkan risiko penyakit itu daripada menjadi lebih teruk dan mana tahu dengan izin Allah boleh baik terus. Mahal? Mana mahal berbanding dengan kesihatan sendiri? Melabur lah sikit sebab Vivix memang lain. Sangat lain dari suplimen lain di pasaran. Ada landmark study, kualiti diikitiraf dunia, masih ragu-ragu lagi?

No comments:

Post a Comment

SyueSalim © . Designed by MaisarahSidi.com