Pentingnya Vitamin C untuk Badan Anda

syuesalim | October 26, 2013 | 0Komen |
Tahukah anda?...
Tubuh badan manusai tidak mampu menghasilkan vitamin C dengan sendirinya. Vitamin C juga larut air dan akan hilang secara berterusan dari tubuh  badan kita. Adalah perlu untuk kita mengambil vitamin C setiap hari. Hasil kajian yelah menunjukkan, adalah selamat untuk mengambil 5,000mg hingga 10,000mg vitamin C setiap hari. Vitamin C tidak memberi kesan toksik.

Adakah vitamin C dari buah memadai?
Ramai orang berpendapat cukup je ni makan buah untuk dapat vitamin C. Tapi banyak mana buah kita mampu makan untuk satu-satu hari? Setiap hidangan buah-buahan membekalkan vitamin C sekitar 45-60mg sahaja. Buah-buahan pula akan menghasilkan vitamin C yang lengkap dalam masa 10hari selepas buah itu ranum. Oleh yang demikian, buah yang tidak ranum mengandungi kandungan vitamin C yang sedikit. Kandungan vitamin C pada buah pula akan berkurangan kepada separuh apabila dipetik dan akan musnah apabila terdedah kepada kepanasan. Jadi, secara asasnya, kita perlu makan sekurang-kurangnya 8biji oren sehari untuk mendapatkan bekalan vitamin C dalam tubuh badan kita. Mampukah kita??...

'Pembebasan berterusan secara semulajadi' vitamin C telah direka oleh Shaklee, yang mana setiap tablet vitamin C mengandungi 7.5 hidangan sebiji buah termasuk kulitnya (500mg) dan pembebasan 1.5 vitamin C buah tersebut ke dalam tubuh badan kita setiap jam. Ujian klinikal telah membuktikan vitamin C di dalam 2 tablet vitamin Shaklee (di dalam jurang masa 5 jam) mampu kekal di dalam plasma darah kita selama 24jam. Setiap tablet mengandungi 120mg bioflavonoid (25% daripada bioflavonoid, diekstrak dari kulit buah) yang juga dikenali sebagai Vitamin C Complex. Ianya mempunyai kemampuan meningkatkan keberkesanan vitamin C di dalam tubuh badan kita, melegakan inflamasi, menetang infeksi bakteria dan radikal bebas.


MANFAAT UTAMA SUSTAINED RELEASE VITA-C 500MG
  • Meransang pembentukan kolagen - Kolagen adalah sebatian asas otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan. Vitamin C ini mampu mempertingkatkan kedut dan menghalang otot menjadi lembik.
  • Memperbaiki simptom pendarahan - Pengambilan Vitamin C secukupnya dapat mengelakkan berlakunya gusi berdarah, lebam di kulit, pemulihan kecederaan yang lambat, kulit kering, kulit kasar dan ruam.
  • Peningkatan sistem imun - Membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik, membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman, mengukuhkan sistem imun, mempertingkatkan alergi hidung dan kulit, memendekkan waktu pemulihan dan memngurangkan simptom flu & selsema.
  • Memerangi kanser - Mempunyai anti-oksidan yang mampu meningkatkan interferon semulajadi tubuh, meransang pengeluaran T-cells untuk melawan sel-sel kanser, membuang kimia berbahay dari tubuh dan menghapuskan radikal bebas sebelum menyerang sel-sel.
  • Mencantikkan kulit - dapat melambatkan penuaan, menyekat pembentukkan pigmen yang boleh menghasilkan jeragat dan untuk kulit yang lebih cerah.
  • Mengekalkan kolestrol sihat -mmpu mengurangkan kolestrol dan tekanan darah, mengekalkan kapilari darah yang sihat, menghindarkan arteriosclerosis, thrombus, menghalang pendarahan dalaman, hidung berdarah, pendarahan serebral dan skurvi.
  • Memperbaiki insomnia serta stress dan juga masalah yang berkaitan dengan mental seperti keresahan.

Jom sama-sama memperbaiki kualiti kesihatan diri kita 
dengan Shaklee SR Vita C 500mg ini.


SR vitaC


Belum menjadi AHLI? 
Daftar segera sebagai AHLI SHAKLEE 
untuk menikmati PENJIMATAN 15%-25% 
pembelian produk SHAKLEE


Sebarang pertanyaan atau ingin membuat pembelian rangkaian produk lain,
hubungi saya di sini.
Konsultasi dan panduan PERCUMA bagi yang mendaftar dengan saya ya!


**Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

No comments:

Post a Comment

SyueSalim © . Designed by MaisarahSidi.com